ATATÜRK'ÜN ÖĞRENİM HAYATI(HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
KONU:ATATÜRK'ÜN ÖĞRENİM HAYATI
SINIF:3
SÜRE:40+40 DAKİKA(HAYAT BİLGİSİ)
40+40 DAKİKA TÜRKÇE
TEMA:OKUL HEYECANIM
KAZANIM:A.3.22.Atatürk'ün öğrenim hayatı hakkında araştırma yaparak edindiği bilgileri yazılı,sözlü veya görsel yollarla ifade eder.
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Araştırma,Türkçe'yi doğru,etkili ve güzel kullanma.
DİĞER DERSLERLE İLiŞKİLENDİRME:A.3.22.numaralı kazanım için Türkçe dersi ''Görsel Okuma ve Görsel Sunu''öğrenme alanı:Görsel Sunu(Kazanım 8):Bilgi,duygu ve düşüncelerini sunmak amacıyla bilişim teknolojilerinden yararlanır.
ARAÇ GEREÇ:Ders kitabı,A4 kağıtları,A3 kağıtları,ispirtolu kalemler,bilgisayarlar,yazıcı...
YÖNTEM VE TEKNİKLER:Soru cevap,görsel okuma,beyin fırtınası
MERAK UYANDIRMA:''ATATÜRK ÇİÇEKLERİ'' adlı şarkı söyletildi.
İLGİYİ ODAKLAMA:Okul koridorunda 5 ayrı yere A3 kağıtları yapıştırıldı.Her gruba tek bir ispirtolu kalem verildi.Birbirleriyle konuşmadan ''ATATÜRK DEYİNCE AKLIMIZA NE GELİYOR''yazmaları istendi.Gruplar istasyon şeklinde dönerek çalıştılar.Çalışmalar bitince tahtaya asılıp okundu.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Atatürk'ün öğrenim hayatı ile ilgili ön bilgileri alındı.
Atatürk'ün okula,okumaya,bilime verdiği önem gündeme geldi.Matematiğe,Türk diline,spora verdiği önem de konuşuldu.Bu konular da gruplara paylaştırıldı.
Gruplara araştırma yapıp,rapor hazırlamaları için iki ders süre verildi.Okulun bütün imkanları bu çalışma için seferber edildi.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Gruplar sunumlarını yaptılar.Hazırlanan raporlar panoda sergilendi.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...